Facturen

Vind hier alle informatie over het facturatieproces

Wil je een factuur indienen? Of de status van je factuur opvragen? Op deze pagina vind je alles terug over het facturatieproces. 

Hoe kunnen wij je helpen met je vraag?

Heb je een vraag over je factuur? Kijk dan eerst naar onderstaande informatie (Q&A). Mocht je vraag nog niet beantwoord zijn, laat dan een bericht achter via onderstaand contactformulier. Samen met jouw bericht, vragen wij je om nog wat aanvullende informatie door te geven. Zo kunnen wij zo snel mogelijk contact met je opnemen.

 

 

Het indienen van een factuur

Bedankt voor het uitvoeren van een opdracht voor Ballast Nedam. Zodra je de goedgekeurde opdracht bon van ons hebt ontvangen, kan je de factuur indienen. Het indienen van een factuur kan via een PDF-bestand of via en XML-bestand. 

  • Hoe kan ik factureren door middel van een PDF-bestand?

    Maak één PDF-bestand van de factuur, voeg hier eventuele bijlagen aan toe en verstuur dit naar het juiste organisatieonderdeel van Ballast Nedam. Ieder onderdeel kent een specifiek e-mailadres waar je PDF-facturen naartoe kunt mailen (invoice-…-..@ballast-nedam.nl). 

    Het is daarnaast mogelijk om per e-mail meerdere facturen (dus meerdere PDF-bestanden) in te dienen.  

  • Hoe kan ik XML-factureren?

    Ballast Nedam accepteert de volgende XML-standaarden: S@les in de Bouw 2.0, INSBOU003, INSBOU004, UBL 2.0 en UBL 2.1Met XML-factureren bied je de factuurgegevens aan in één van bovenstaande XML-formaten 

    Let op: stuur samen met de XML-factuur ook een PDF-bestand (inclusief eventuele bijlagen) van de factuur mee.   

    Heb je een vraag over elektronische (XML) facturen? Laat dan een bericht achter via het contactformulier. Samen met jouw bericht, vragen wij je om nog wat aanvullende informatie door te geven. Zo kunnen wij zo snel mogelijk contact met je opnemen. 

De status van de factuur

De status van je factuur volgen? Dat kan op elk gewenst moment via de factuurstatuspagina. Houd hiervoor het factuurnummer, de factuurdatum en het factuurbedrag bij de hand.

  • Voldoet mijn factuur aan de gestelde eisen?

    Aan de hand van de factuurvoorwaarden kan worden gecontroleerd of de factuur voldoet aan de gestelde eisen. Foutieve of ontbrekende gegevens kunnen er voor zorgen dat de factuur niet in behandeling wordt genomen en de betaling vertraging oploopt. Heb je twijfels of je factuur compleet is of missen er gegevens? Neem dan contact op met de Ballast Nedam medewerker die de bestelling bij je geplaatst heeft.

  • Wanneer wordt mijn factuur betaald?

    De factuur wordt betaald wanneer de levering / prestatie is goedgekeurd en de vervaldatum is bereikt. De vervaldatum is de factuurdatum plus het aantal dagen betalingstermijn dat je met Ballast Nedam bent overeengekomen. De status van de betaling kan gecontroleerd worden via de factuurstatuspagina.

  • Waarom vind ik mijn factuur niet terug op de factuur status pagina?

    Controleer eerst of alle gegevens op de factuur juist zijn ingevuld. Dit kan door de factuurvoorwaarden te checken. Mocht de factuur nog niet zichtbaar zijn, neem dan contact op met het Centrum Financiële Diensten (CFD). Laat een bericht achter via het contactformulier of neem telefonisch contact met op: 030-285 34 00. Het CFD is bereikbaar op maandag t/m vrijdag tussen 8.00 uur en 16.30 uur.

  • Waar kan ik een inkooporder/ bonnummer opvragen?

    Het inkooporder- / bonnummer kan opgevraagd worden bij de Ballast Nedam medewerker die de bestelling bij jou heeft geplaatst.

  • Wat is het facturatieadres?

    Facturen kunnen uitsluitend digitaal worden aangeboden. Dat kan in een XML-formaat of als PDF via e-mail. Ieder Ballast Nedam organisatieonderdeel kent een specifiek e-mailadres waar facturen naartoe gestuurd kunnen worden (invoice-…-..@ballast-nedam.nl). 

  • Waar kan ik terecht met vragen over mijn factuur?

    Op de factuurstatuspagina kan op ieder gewenst moment de status van een factuur worden ingezien. Vragen kunnen bovendien direct gesteld worden aan de Ballast Nedam medewerker die de bestelling heeft geplaatst. Heb je nog een andere vraag over de factuur? Laat dan een bericht achter via het contactformulier of neem telefonisch contact op: 030-285 34 00. Het CFD is bereikbaar op maandag t/m vrijdag tussen 8.00 uur en 16.30 uur.

Gerelateerde documenten

Download hier het document met de factuurvoorwaarden.